VEELGESTELDE VRAGEN & ALGEMENE INFORMATIE

Betaalmethoden

Bij Wijnkoperij Steinz kun je op verschillende manieren veilig en snel betalen: iDeal (alleen Nederland), Mr. Cash (België), Bankoverschijving, Contant of Pinnen bij afhalen. Tijdens het afrekenen kun je zelf een methode kiezen.

Levering

De wijnen worden altijd verpakt in speciale wijnverpakkingen en het transport is verzekerd. Bestellingen worden geleverd door DPD of Verhoeven Wijntransport.

De levertijd is ca. 1-3 dagen.

Verzendkosten

Wijnbestellingen vanaf € 75,- óf vanaf 12 flessen worden in Nederland altijd gratis bezorgd, in België zijn de verzendkosten € 6,95.
Bij bestellingen onder de € 75 ,- zijn de bezorgkosten in Nederland € 5,95, in België € 9,90.

Genietgarantie 

Bij Wijnkoperij Steinz heb je een genietgarantie. Vind je een wijn niet lekker? Dan kun je de ongeopende flessen altijd terugsturen. Let op: de verzendkosten zijn voor eigen rekening. In de winkel kun je natuurlijk wel gratis retourneren.

Hoe plaats ik een bestelling?

1. Ga naar de online winkel.

2. Plaats wijnen in je winkelmand. 

3. Vervolgens druk je rechtsboven op het winkelwagen-icoon.

4. Selecteer ‘Afrekenen’.

5. Na het afrekenen is je bestelling geplaatst. 

Na het plaatsen van je bestelling krijg je via de mail een bevestiging.

Welke betaalmethoden zijn er?

Wij hebben zes betaalmethoden:

1. Betalen via iDeal (alleen voor Nederland).

2. Betalen via Mr. Cash (alleen voor België).

3. Vooruitbetaling via bankoverschrijving.

4. Contant betalen bij aflevering (alleen in Almere).

5. Betalen bij afhalen in de winkel. 

6. Betaling op factuur.

Tijdens het afrekenen kun je zelf bepalen op welke manier je betaalt.

Kan ik betalen met creditcard?

Nee, je kunt bij ons niet betalen met creditcard.

Hoe gebruik ik een kortingscode?

De code van je kortings- of cadeaubon kun je tijdens het afrekenen invoeren. De korting wordt direct verwerkt.

Kan ik ook zakelijke bestellingen doen?

Ja. Bij Wijnkoperij Steinz kun je ook terecht voor zakelijke bestellingen. Neem voor meer informatie contact met ons op.

Wat moet ik doen als ik geen bevestiging van mijn bestelling heb gehad?

Het kan soms langer duren voordat je een bevestiging ontvangt. Om te kijken of je bestelling is gelukt, kun je in je account kijken of de bestelling er staat. Heb je na 24 uur nog steeds geen bevestiging? Neem dan contact met ons op.

Wat zijn de verzendkosten?

Bestellingen boven de € 75,- óf bestellingen met meer dan 12 wijnen, worden gratis bezorgd in Nederland. In België zijn de bezorgkosten €5,50.

In andere gevallen zijn de verzendkosten:

  • Nederland: € 5,95.
  • België: € 9,90.

Hoe wordt mijn bestelling verzonden en geleverd?

De dag na bestelling of betaling wordt je bestelling verzonden. Je wordt op de hoogte gehouden van de status van je bestelling.

Kan ik zelf een specifieke bezorgdag kiezen?

Ja, je kan aangeven welke dag jouw voorkeur heeft. Geef dit aan in de kolom ‘opmerkingen’ tijdens het afrekenen.

Wat is de levertijd?

De levertijd is maximaal 3 -4 werkdagen.

Mocht een product niet op voorraad zijn, dan kan de verzendtijd toenemen. Wij houden je hiervan altijd op de hoogte.

Kan ik retourneren?

Ja. Bij Wijnkoperij Steinz heb je zelfs een genietgarantie! Daarnaast heb je wettelijk recht op 14 dagen bedenktijd. Houd er wel rekening mee dat je bij Wijnkoperij Steinz niet gratis kan retourneren. Je bent zelf verantwoordelijk voor het retourneren. Wijnkoperij Steinz is niet aansprakelijk als er iets mis gaat tijdens de retour.

Je kan online bestellingen altijd gratis retourneren in onze winkel in Almere.

Wat zijn de retourkosten?

Je bent zelf verantwoordelijk voor het retourneren en de retourkosten. Je kan natuurlijk altijd gratis retourneren in onze winkel in Almere.

Wat moet ik doen als mijn bestelling is vertraagd?

Je wordt door ons altijd op de hoogte gehouden als een bestelling is vertraagd. Heb je niks van ons gehoord en je bestelling is nog steeds niet binnen? Neem dan contact met ons op.

Wordt mijn bestelling goed verpakt?

Ja, met veel zorg verpakken we je bestelling in speciale wijnverpakkingen. Bestellingen worden geleverd door DPD of Verhoeven Wijntransport. Het transport is altijd verzekerd.

Kan ik wijnen in een kistje bestellen?

Ja, dat kan. Alle wijnen kunnen verpakt worden in een houten kistje op een bedje van  houtwol.

Je kan dit simpel regelen door naast de uitgekozen wijn(en) ook een leeg kistje mee te bestellen. Geef tijdens het afrekenen aan welke wijn je verpakt wil hebben in de houten kist.

Welke oogstjaren hebben de wijnen?

De wijnen hebben altijd het meest recente oogstjaar.

Neem contact met ons op als je een voorkeur hebt voor een bepaald oogstjaar of als je het oogstjaar van een specifieke wijn wil weten.

Hebben jullie ook een webwinkel keurmerk?

Nee. Naar onze mening is een webwinkel-keurmerk slechts schijnzekerheid. Wij willen niet betalen voor zo’n schijnkeurmerk. Twijfel je desondanks aan onze betrouwbaarheid? Kom dan vooral langs in onze winkel. Je kan ook online bestellen en betalen&afhalen in de winkel.