VEELGESTELDE VRAGEN & ALGEMENE INFORMATIE

Betaalmethoden

Bij Wijnkoperij Steinz kun je op verschillende manieren veilig en snel betalen: iDeal (alleen Nederland), Mr. Cash (België), Bankoverschijving, Contant of Pinnen bij afhalen. Tijdens het afrekenen kun je zelf een methode kiezen.

Levering

Je bestelling wordt altijd vervoerd in speciale wijnverpakkingen. Het transport is verzekerd en valt dus onder onze verantwoordelijkheid. Bestellingen worden geleverd door DPD of Verhoeven Wijntransport.

De levertijd is ca. 1-3 dagen.

Verzendkosten

Wijnbestellingen vanaf € 75,- óf vanaf 12 flessen worden in Nederland altijd gratis bezorgd, in België zijn de verzendkosten € 6,95.
Bij bestellingen onder de € 75 ,- zijn de bezorgkosten in Nederland € 5,95, in België € 9,90.

Genietgarantie 

Bij Wijnkoperij Steinz heb je een genietgarantie. Vind je een wijn niet lekker? Dan kun je de ongeopende flessen altijd terugsturen. Let op: de verzendkosten zijn voor eigen rekening. In de winkel kun je natuurlijk wel gratis retourneren.

Hoe plaats ik een bestelling?

1. Ga naar de online winkel.

2. Plaats een wijn in je winkelmand door ‘in winkelmand’ te klikken. 

3. Vervolgens druk je rechtsboven op het winkelwagen-icoon.

4. Selecteer ‘Afrekenen’.

5. Na het afrekenen is je bestelling geplaatst. 

Na het plaatsen van je bestelling krijg je via de mail een bevestiging.

Welke betaalmethoden zijn er?

Wij hebben zes betaalmethoden:

1. Betalen via iDeal (alleen voor Nederland).

2. Betalen via Mr. Cash (alleen voor België).

3. Vooruitbetaling via bankoverschrijving.

4. Contant betalen bij aflevering (alleen in Almere).

5. Betalen bij afhalen in de winkel. 

6. Betaling op factuur.

Tijdens het afrekenen kun je zelf bepalen op welke manier je betaalt.

Kan ik betalen met creditcard?

Nee, je kunt bij ons niet betalen met creditcard.

Hoe gebruik ik een kortingscode?

De code van je kortings- of cadeaubon kun je tijdens het afrekenen invoeren. De korting wordt direct verwerkt.

Kan ik ook zakelijke bestellingen doen?

Ja. Bij Wijnkoperij Steinz kun je ook terecht voor zakelijke bestellingen. Neem voor meer informatie contact met ons op.

Wat moet ik doen als ik geen bevestiging van mijn bestelling heb gehad?

Het kan soms langer duren voordat je een bevestiging ontvangt. Om te kijken of je bestelling is gelukt, kun je in je account kijken of de bestelling er staat. Heb je na 24 uur nog steeds geen bevestiging? Neem dan contact met ons op.

Wat zijn de verzendkosten?

Bestellingen boven de € 75,- óf bestellingen met meer dan 12 wijnen, worden gratis bezorgd. 

In andere gevallen zijn de verzendkosten:

  • Nederland: € 5,95.
  • België: € 9,90.

Hoe wordt mijn bestelling verzonden en geleverd?

Je bestelling wordt altijd de volgende dag na bestelling of betaling verzonden.

De bestelling wordt altijd verpakt en vervoerd in speciale wijnverpakkingen. Het transport is altijd verzekerd en valt dus onder onze verantwoordelijkheid. Bestellingen worden geleverd door DPD of Verhoeven Wijntransport.

Je wordt altijd op de hoogte gehouden van de levering van de bestelling. Nadat je jouw bestelling hebt geplaatst, ontvang je een ordebevestiging. Hierna word je op de hoogte gehouden van de status van je bestelling.

Kan ik zelf een specifieke bezorgdag kiezen?

Het is mogelijk om jouw voorkeuren door te geven. Dit kan door tijdens het afrekenen in het kolommetje ‘opmerkingen’ jouw wensen in te vullen.

Kan ik retourneren?

Je hebt wettelijk recht op 14 dagen bedenktijd. Houd er wel rekening mee dat je bij Wijnkoperij Steinz niet gratis kan retourneren. Je bent zelf verantwoordelijk voor het retourneren. Wijnkoperij Steinz is niet aansprakelijk wanneer iets mis gaat tijdens de retour.

Je kan online bestellingen altijd gratis retourneren in onze winkel.

Wat zijn de retourkosten?

Je bent zelf verantwoordelijk voor het retourneren en de retourkosten. Je kan natuurlijk altijd gratis retourneren in onze winkel in Almere.

Wat is de levertijd?

De levertijd is maximaal 3 -4 werkdagen.

Mocht een product niet op voorraad zijn, dan kan de verzendtijd toenemen. Wij houden je altijd op de hoogte.

Wat moet ik doen als mijn bestelling is vertraagd?

Het kan zijn dat een product (tijdelijk) is uitverkocht waardoor de bestelling wordt vertraagd of er geen levering plaats zal vinden. Hiervan word je op de hoogte gebracht. Wij proberen ten alle tijden zo’n situatie te voorkomen. Neem contact met ons op als jouw bestelling is vertraagd.

Kan ik wijnen in een kistje bestellen?

Ja, dat kan! Alle wijnen uit het assortiment kunnen verpakt worden in een houten kistje op een bedje van  houtwol. Je kan dit simpel regelen door naast de uitgekozen wijn(en) ook een leeg kistje mee te bestellen. Bij het afrekenen kun je aangeven dat je dit als cadeau verpakt wil ontvangen. Direct verzenden naar een ander adres kan natuurlijk ook!

Welke oogstjaren hebben de wijnen?

De wijnen die je bestelt hebben altijd het meest recente oogstjaar. Mocht je willen weten welk oogstjaar een specifieke wijn op dit moment heeft, neem dan contact op!  Neem ook contact met ons op als je een voorkeur hebt voor een bepaald oogstjaar.

Hebben jullie ook een webwinkel keurmerk?

Nee. Wij hebben dit niet omdat het. Naar onze mening is een webwinkel-keurmerk vooral een “schijn”-zekerheid. Wij betalen niet voor zo’n keurmerk, voor schijn-zekerheid. Twijfel je over onze betrouwbaarheid? Kom dan vooral langs in onze winkel! Bij ons kun je namelijk online bestellen en in de winkel betalen en ophalen.